Zondag info deelnemers

Elke deelnemer zal een week voor de optocht een startnummer ontvangen op het e-mail adres waarmee de deelname is opgegeven.

Alle deelnemers moeten zich met attractie melden bij de caravan van het secretariaat die staat op de splitsing van de Kneuterstraat – Stronkseweg. Hier moet het startformulier ingevuld en ondertekend worden overhandigd. (deze dus NIET VERGETEN). Daarvoor krijg je een deelnemersbewijs terug die weer nodig is om de eventuele toegekende prijs op te halen. (±17:30 uur bij Bosgoed)

De organisatie zal het nummer op de attractie bevestigen.
Reclame uitingen zullen door de deelnemers moeten worden afgeplakt.

Alcohol

Bij binnenkomst worden alle deelnemers gecontroleerd op de aanwezigheid van alcohol. Indien er alcohol wordt aangetroffen wordt deze inbeslag genomen en vernietigd. Daarnaast is het mogelijk dat de politie een blaastest afneemt bij de chauffeurs.

OPSTELPLAATS!

Het opstellen van de deelnemers/wagens  gebeuren op de Kneuterstraat, vanaf de splitsing met de Knibbelallee.

Dus alle deelnemers moeten via de Withagenweg/Tienmorgen en de Kneuterstraat aan komen rijden. Vanaf de Posterenk en Bussloo is het dus niet mogelijk om rechtstreeks om de incheck/secretariaat te bereiken. 

Opstellen

Op basis van het deelnemersnummer moet op onderstaande tijden worden opgesteld:

  • Wagens met nummer 1 t/m 25 opstellen tussen 10:30 en 10:45 uur
  • Wagens met nummer 26 t/m 50 opstellen tussen 10:45 en 11:15 uur
  • Wagens met nummer 51 t/m 75 opstellen tussen 11:15 en 11:30 uur
  • wagens met nummer 76 t/m 95 opstellen tussen 11:30 en 11:45 uur
  • Loopgroepen opstellen tussen 11:00 en 11:45 uur
  • Parkeer de attractie bij het refererende startnummer zoveel mogelijke links van de weg.

De borden met het nummer bij de opstelplaatsen mogen niet worden meegenomen.

Loopgroepen die met autos aankomen moeten zich vanaf de secretariaat caravan lopend begeven naar de opstelplaats.

Diversen

Jury beoordeling

Gedurende de optocht zullen alle deelnemers door een onafhankelijke jury beoordeeld worden.
De jury geeft per deelnemer 3 cijfers voor:

  1. Eerste indruk – Carnavaleske uitstraling: Kijkend door de ogen van het publiek. Heeft het kleur, is er feest muziek.
  2. Presentatie – vermaak: Interactie met het publiek, kleding, enthousiasme, performance.
  3. Afwerking techniek: Is er aan details gewerkt, zijn trekker, aggregaat, geluidsapparatuur en alle andere rand verschijnselen weggewerkt. Zijn er bewegende delen.
  4. Strafpunten: deze kunnen worden gegeven als het reglement niet wordt nageleefd. Zie ook het reglement voor de items waarvoor strafpunten kunnen worden uitgedeeld.
  5. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.